Objednali jste si úklidovou firmu, která u vás doma, případně ve firmě, bude řešit hubení hmyzu, myší, potkanů, krys apod.? A víte, že se na takovou událost musíte připravit? Deratizace a dezinsekce se totiž provádí mechanickými a chemickými prostředky, takže byste před příchodem úklidové firmy měli udělat bezpečnostní opatření, aby nedošlo ke zbytečným otravám dětí, domácích nebo hospodářských zvířat. Zde je návod, jak se připravit.

Základní doporučení před zákrokem

Ještě před zahájením deratizace či dezinsekce se předem dobře informujte o službách dané firmy. Dle § 9 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele vám totiž musí úklidová firma poskytnout řádné informace o vlastnostech, charakteru, ale i riziku, které souvisí s poskytovanými službami.

Úklidová firma musí evidovat všechny chemické přípravky, které pro DDD služby používá. Jestliže potřebujete znát informace o účincích chemických látek na lidské zdraví a životní prostředí, vyžádejte si od provádějící firmy bezpečnostní listy, ve kterých se tyto vše dozvíte.

Před celou akcí by vám měl poskytovatel služeb předložit protokol o rozsahu a charakteru zásahu. Měl by vás také informovat o účincích látek a nezlehčovat problematiku.

Pamatujte si také to, že kvalitní úklidová firma poskytující služby DDD (deratizace, dezinsekce a dezinfekce) nebude provádět zásah v místech, kde se zdržují děti, těhotné ženy, nemocní lidé, alergici nebo zvířata. Všichni musí být před samotným zásahem evakuováni.

Součinnost firmy a zákazníka

Hubení většiny škodlivého hmyzu, který žije v našich podmínkách, bývá relativně bez problému a větších příprav. To však neplatí při hubení štěnic, švábů, blech, molů apod. Stejně tak někdy může být obtížnější zbavit se myší, potkanů a krys. Aby bylo hubení co nejúčinnější, je bezpodmínečně nutná také spolupráce zákazníka. Tato součinnost je důležitá zejména pro eliminaci bezpečnostních rizik, jako je například otrava, ale také proto, aby se celá akce nemusela za několik týdnů opakovat.

Příprava před zásahem deratizační firmy

Pokud se právě k vám chystá úklidová firma na deratizaci nebo dezinsekci, připravte se na to podle následujícího doporučení.

  1. Potraviny a hygienické potřeby – odstraňte všechny potraviny a hygienické potřeby, nebo je precizně zabalte tak, aby do nich nepronikla žádná chemická látka. Ideální je spíše odstranit než zabalit.
  2. Pokojové rostliny – pokud se aplikuje aerosol nebo postřik, odstraňte i pokojové rostliny, akvária a terária, ale také všechna elektrická zařízení.
  3. Evakuace lidí a zvířat – v místnostech, kde se provádí zásah, nesmí být přítomny žádné osoby ani zvířata.
  4. Volné stěny – přesuňte co nejvíce nábytku od stěn tak, aby se k nim dalo dostat a nanést potřebné chemické prostředky. Zpřístupněte také zásuvky, sundejte obrazy, hodiny a vše, co je na stěnách.
  5. Postele a povlečení – z postele vykliďte úložný prostor a matrace zbavte povlečení.
  6. Nádobí – pokud jste před zásahem neodstranili nebo neodstěhovali nádoby a jiné kuchyňské předměty sloužící ke stravování, je bezpodmínečně nutné je řádně umýt.
  7. Vytírání – po zákroku deratizátora nevytírejte podlahy ani neutírejte nábytek. Můžete jen vysávat.
  8. Oblečení – v případě, že jste neodstranili před zákrokem oblečení, vyperte vše na 60 °C.
  9. Karanténa – v místnostech, kde byl použit postřik nebo popraš, se nesmí po dobu 3 – 6 hodin zdržovat žádní lidé ani zvířata.
  10. Větrání – po deratizačním a dezinsekčním zásahu minimálně 1 – 3 hodiny intenzivně větrejte.

Centrum nastavení ochrany osobních údajů

Funkční (nutné)

Tzv. funkční soubory cookie jsou nutné pro základní funkce stránky. Mezi ně patří soubory cookie, které stránce umožňují si vás zapamatovat při procházení stránky prostřednictvím analytického nástroje Google Analytics. Umožňují používat nákupní košík a pokladnu a také pomáhají se zabezpečením a plněním předpisů.

Google Tag Manager (Google Analytics)

Remarketing

Shromažďování údajů pro remarketing v Obsahové a Vyhledávací síti. Jedná se o údaje o přihlášených uživatelích, kteří Googlu umožnili přidružit informace o historii procházení obsahu v prohlížeči a aplikacích k jejich účtu Google a tyto údaje používat k zobrazování personalizovaných reklam.

Google.com, Seznam.cz

Přehledy inzerce

Funkce inzertních přehledů, jako jsou přehledy demografických údajů a zájmů publika, přehledy DoubleClick Campaign Manager a DoubleClick Bid Manager a přehledy zobrazení v Obsahové síti Google, které nám pomáhají lépe porozumět našim uživatelům.

Google.com

Share This